събота, 5 ноември 2011 г.

Фугас (fougasse)

  За любителите на хлебна коричка  - ароматна,препечена и хрупкава -
Fougasse(фугас) - френския събрат на нашата пърленка,на италианската фокача,на сръбската погача!Вкусен,лесен за приготвяне хляб:

продукти:
240мл топла вода
20г прясна мая
1ч.л.захар
2ч.л.сол
2с.л.зехтин
брашно,колкото поеме

   Маята,водата,захарта и малко брашно се разбъркват на кашица и се оставя за кратко да се активира маята.Добавя се още брашно,солта,зехтина и се замесва средно меко тесто.Оставя се на топло, в намаслена купа,покрито с кърпа да удвои обема си.Премесва се и се разделя на две части.Тук е момента за добавките - маслини,розмарин,мащерка или др..Аз добавих в едната част маслини Каламата,нарязани на дребно и премесих.




   От тестото се оформят две плоски елипсовидни питки,с остър нож се правят характерните разрези и леко се раздърпват да заприлича на листо.Оставят се на хартия за 10-15мин.,докато се загрее фурната до 250С заедно с камък за печене.Леко се намазват със зехтин.
  След като фурната е готова се пренасят внимателно върху камъка,може и с хартията направо.Пекат се 15-18мин. докато добият хубав кафеникав загар.Охлаждат се на решетка.
   Хапват се топли с наслада!

  С маслинки:

8 коментара:

Черпак с мерак каза...

УУУ.. че прекрасен Фугас охххх....
Веси много е примамлива тази рецепта и със сигурност ще я направя.
Прегръщам те миличка.

Zornitsa Nikiforova каза...

Ммм, тази рецепта си я добавям към списъка с предстоящи. Много вкусен е твоят Фугас :)
Хубав неделен ден!

Kokona каза...

Много съблазняваш Фугас:) Аз не съм правила никога, или ... ако се брои фокачата - значи съм правила. :)

EdiLina каза...

От толкова време се каня да направя това хлебче, може би ще пробвам точно тази рецепта. Изглежда доста апетитно!
Поздрави и успешна нова седмица!

vesi4ka каза...

Фугаса имаше повторение на следващия ден,много ни се услади.
Зиче,Зори,Лина,надявам се да ви хареса!
Дари,много прилича на фокачата,но заради разрезите има още повече хрупкава коричка,която нас много ни допада.
Хубав ден,момичета!

Zornitsa Nikiforova каза...

Веси, приготвих фугаса - http://zornitsapizza.blogspot.com/2011/11/blog-post_07.html
Черпя те с един и от моите :P
Аз съжалих, че не направих двойна доза!
Поздрави!

vesi4ka каза...

Зори,много се радвам,че ви е харесал фугаса!Аз повтарях :))
Спокойна и тиха вечер!Веси

nedka51 каза...

Здравейте. Много ми харесва рецептата. Положително ще я приготвя. Ако може да ми обясните за този камък във фурната. Гледала съм подобни видео рецепти, но там се слагат печивата директно върху обли камъни в специални пещи. Аз мисля да пека в тава, застлана с пекарска хартия. Дано да ми се получи.
Благодаря за рецептите , които предлагате и за самото им красиво и изискано поднасяне във блога.Недка