сряда, 14 март 2012 г.

Чеснови картофки - Tortino di patate all'aglio

   Бързо за приготвяне,леко и непретенциозно ястие от италианската кухня!По начина на приготвяне прилича на фритата.Много напомня и на нашия родопски пататник,но е по-семпло и с преобладаващ чеснов вкус.


   Рецептата е от блога Из Италии с любовью/Dall'Italia con amore- интересното и красиво местенце на Элла Мартино,с прекрасни традиционни рецепти и снимки от сърцето на Италия!

За 4 порции:
6 средни картофа
4 скилидки чесън
1 връзка магданоз
4с.л.зехтин(екстра върджин)
черен пипер
сол
Сварете картофите в подсолена вода.Докато са топли ги обелете и ги намачкайте с вилица.
Магданоза измийте и подсушете.Нарежете го на ситно.
В незалепващ тиган сгорещете зехтина и запържете в него чесъна до златисто.Извадете скилидките.
В горещия зехтин изсипете картофите и магданоза и разбъркайте.Посолете и посипете с прясно смлян пипер.Заравнете картофената смес и пържете от едната страна 10-ина мин.до златисто.С помощта на голяма чиния или капак обърнете,без да разбърквате и запържете и от другата страна.
Ястието се сервира горещо,нарязано на порции!
Добър апетит!

12 коментара:

Мира каза...

Много апетитно предложение!Бързо,лесно и вкусно!
Благодаря за чудесната идея!
Хубав следобеo!
Тези думи за проверка при публикуване на коментар
ме убиват....:(

vesi4ka каза...

Още ли са там ???? А ги махах сто пъти...!!!Сега ще погледна пак...
Усмихнат следобед и на теб! :)

Мъх каза...

Много апетитно, обожавам привкусът на чесън, така че си ги отблязвам.
Хубава вечер!
И проверката си я имаш... и мен много ме тормози!

Venetta каза...

Веси, напомни за вечерите вкъщи когато бях дете. Майка ми приготвяше също така картофи, с тази разлика, че ги запичаше във фурната. При теб ястието изглежда много апетитно и неустоимо. Комплименти!

Приятна вечер ти пожелавам!

P.S. А проверката с дума е още тук :))))).

vesi4ka каза...

Благодаря за картофките!
А за проверката - вече дори не намирам опцията,от където да я махна...:(

vesi4ka каза...

Благодаря,Вени!
За съжаление,не намирам от къде да махна проклетата проверка,просто се е изпарила от настройките ми...:( или е бъг на блоггер? :(

Хубава и усмихната вечер и от мен!

В кухнята съм! каза...

Много апетитно предложение, Веси! Ще го пробвам задължително! Хубав ден!

Мира каза...

Дано ти е от помощ :
-табло за управление
-настройки
-коментари
-показване на опцията за проверка с -дума за коментарите
това е за стария интерфейс.

vesi4ka каза...

Мира,намерих го!Хаха,тези от Блогер направо ме изумяват понякога :))) - избираш или да отговориш персонално на всеки,но да е задължителна проверката с дума или да махнеш проверката,но коментарите да са на куп,без никакъв ред и понятие кой отговор за кого е...:))
И това,че като отговоря на коментар,известие на имейла получавам пак аз,а не този към когото е насочен коментара .... без думи.... :))) Да вземат да се огледат по другите платформи как е...:))

Kokona каза...

Лесно, че и вкусно. Чудно ще ми дойде като гарнитура към някое месо, че вече се чудя какво да приготвям:)

Мария каза...

Здравей, Веси! Вече два пъти приготвям картофките- вкусотия!
Благодаря ти за чудесното предложение!
Поздрави и весело посрещане на празниците! :)

Unknown каза...

Много хубава рецепта. Току що изядох резултата :)
И само да допълня - направих малка промяна. Добавих и пресен копър около 3-4 супени лъжици с връх към сместа, от което стана много по-свежа и ароматна. Следващия път мисля да настържа след обръщането на вече готовата страна и качествен сух кашкавал или нарязано на много тънки филийки пушено топено сирене, за да може да се стопи от горната страна и да запечата.