сряда, 11 януари 2012 г.

Пирожки с картофи и запържен лук

  И отново рецепта от руската кухня - пирожките с картофи и лук са сред любимите ми!

Необходими продукти:
40гр. мая
1ч.л.захар
0,5л.прясно мляко или вода
1ч.л.сол
100мл. олио
брашно,колкото поеме до меко тесто

Пълнеж:
1кг.картофи
3-4 големи глави лук
сол
олио за пържене

   Разтварям маята и захарта в млякото.Отделно пресявам брашно - около килограм.Аз ползвам ръчен миксер с бъркалки за тесто за замесването - в млякото с маята сипвам по малко брашно,посолявам,сипвам олиото на струйка и пак брашно.Като стане достатъчно гъсто,продължавам замесването на ръка.Оставям на топло да втаса - обикновено след 30-тина минути е готово.
  В това време сварявам картофите,намачквам,добавям повечко запържен до златисто лук,посолявам плънката.Не слагам никакви подправки,защото моите не обичат,но вие може да си подправите с чубрица,черен пипер и много подходящ е ситно нарязан пресен магданоз.
  От готовото тесто късам топче,колкото голямо яйце,разплесквам на тънка питка,слагам 1-2с.л. от плънката и защипвам краищата.Готовата пирожка слагам с шева надолу,но може и да се направят "косички" и да се изпекат легнали или с "косичката" отгоре.Стават много красиви.
 Ето като тези,но са пържени.
Може и да се изпържат пирожките,но стават много калорични и по-мазни,затова предпочитам печените.Подходящи са за закуска или вечеря,с чаша мляко,айрян или сок.
Добър апетит!

10 коментара:

Екатерина каза...

Веси, не спираш да изкушаваш! Каква е тази вкусотия?! взимам си една за сега и две за след малко:)! Прегръдки!

Живка каза...

Ох ,и на мен много ми харесаха-взимам си и аз,Веси...
Хубава вечер!

Мариета каза...

Руската кухня е на голяма почит вкъщи - каквото съм приготвила от нея, винаги е било невероятно вкусно и запомнящо се. Тези пирожки също ще са такива, сигурна съм, благодаря за рецептата. Аз ще сложа чубрица на картофките, обичаме я.
Хубава вечер от мен!

Елена Димиева каза...

Веси, страхотни са! Много ми е итересно с тази картофена плънка,не съм опитвала досега. Определено ще си копирам рецептата.
Спокойна вечер!

Мъх каза...

Тези пирожки изглеждат много добре!
И ще ги направя и тях:)

traiana каза...

Не съм яла пирожки, но тези изглеждат страхотно!

Kokona каза...

Чудесни пирожки и аз съм им фен. Яла съм с няколко вида плънки, но ми харесват тези на една позната рускиня. Прави ги страхотни:)

vesi4ka каза...

Ехааа,момичета,ако знаете как ме радвате с коментарите и вниманието си!Благодаря ви от сърце!
Непременно опитайте пирожките с картофи,предполагам,няма човек,който да не обича картофки,поне у нас е така.:))Освен с картофи,пирожките могат да се напълнят с кайма,задушено зеле или пък с плънка от варени яйца,зелен лук и малко ориз.И с други най-различни плънки,но тези основно са най-вървежните у дома.
Желая ви спокойна,уютна и вкусна вечер!

Unknown каза...

Страхотно!Непременно ще направя!Само да попитам при печене,на колко градуса трябва да е,каква температура.
Благодаря!Хубав ден!

vesi4ka каза...

Обикновено пека на 180С до зачервяване.