събота, 2 юли 2011 г.

Късче лято в бурканче - ягоди на прах

  
   Бурканче с дъх на лято!
  
   Видях тези ягодки още миналата година тук и тук и ги приготвих,но не успях да ги снимам.Тази година ги изсуших отново и сега ви ги представям,заедно с шарените кифлички,които опекох днес с прослойка от ягодовия прах.
  
   
   Ягодите се измиват и отцеждат.Нареждат се на кухненска хартия или кърпа и се оставят да изсъхнат добре.Нарязват се на филийки с дебелина 5-6мм и се разполагат в тави,застлани с хартия за печене.

      Фурната се загрява до 100С и ягодите се сушат с вентилация(ако няма вентилатор,вратичката на фурната се открехва леко,за да излиза влагата).След определено време ягодите трябва да се обърнат - леко с нож се отлепят от хартията и се обръщат.Напълно изсъхналите ягоди се смилат,аз ги меля в кафемелачката и се затвярят в буркан.Могат да се използват за посипка на торти и рула,за кремчета и различни печива.

   И кифличките:

Продукти:
1 яйце
1ч.ч.кисело мляко
1ч.ч.захар
5огр.разтопено краве масло
около 400гр.брашно
1п.бакпулвер
ягодов прах смесен с малко захар
   Жълтъка се отделя за намазване на кифличките.Белтъка,киселото мляко и захарта се разбиват с тел.Добавя се разтопеното масло.Брашното се пресява с бакпулвера и се замесва меко,почти лепнещо тесто.Ако има нужда може да се добави още малко брашно.Разточва се кръг на обилно набрашнен плот,нарязва се на сектори,поръсва се с ягодовия прах,смесен със захар и се завиват малки кифлички.

Намазват се с жълтък и се запичат на 170-180С до порозовяване.
  
      Искам да представя и новата си награда,която ми е споделена от стопанката на този много,много вкусен и красив блог - Еликсир!

   Благодаря ти,Еликсирче,това е голяма чест за мен!

12 коментара:

Moni каза...

Ех, че интересна идея е това с ягодките на прах!
А и кифличките, направени с него, сигурно са много уханни.:-)))
Честита награда!
Хубави почивни дни!

vesi4ka каза...

Ухае навсякъде :))
Благодаря,приятна почивка и на теб!

Kokona каза...

Супер идея, Веси! Направо ми скри шапката:))) Благодаря за споделената рецепта!:)

Миа каза...

Привет Веси,тези дни попаднах на рецептата ти за Милфьойчетата.Ммм страхотна е и тъй като това е нещо което трябва да се сподели,съм я постнала в блога си.Надявам се нямаш против,споменала съм коя е авторката и съм дала и адресче на блога ти.
Имаш прекрасен блог пълен с много вкуснотийки,в мое лице вече имаш верен последовател.
Хубава седмица !!! :))

vesi4ka каза...

Привет,Миа,много се радвам,че рецептитте ми се харесват!Добре дошла си в моето сладко-солено кътче!Поздрави.Усмихната седмица и на теб!

vesi4ka каза...

Даре,благодаря :))),не е кой знае какво,просто експериментирах,а аз това го обичам :)))))

Анонимен каза...

Може ли да се изсушът в дехидрататор

Анонимен каза...

Колко време отнема горе-долу?

vesi4ka каза...

Зависи от сочността на ягодите и колко тънко са нарязани.

Анонимен каза...

Ми 5-6 мм и средно-сочни?

vesi4ka каза...

Ми ... 4-5-6 часа.

Анонимен каза...

А колко пъти трябва да се обръщат и през колко време? Благодаря!