събота, 3 декември 2011 г.

Щолен с извара - Quarkstollen

Продукти за два щолена:
около 550-600гр брашно
1,5 пакетче бакпулвер
250гр.захар
250гр.извара,претрита през сито или пасирана
250гр.краве масло
200гр.нарязани бадеми
250гр.стафиди,накиснати за през нощта в 200мл ром
по 50гр. лимонови и портокалови захаросани корички
2 яйца
кората и сока от 1 лимон
1 пак.ванилена захар

още 100гр.краве масло за намазване
пудра захар

  Омекналото масло се разбива със захарта,добавят се яйцата едно по едно.Добавя се изварата,ванилията,лимоновия сок и прясно настърганата кора.Брашното и бакпулвера се пресяват над сместа и се замесва тесто.Постепенно се добавят в тестото бадемите,коричките и накрая стафидите,отцедени и леко оваляни в брашно.
  Тестото се разделя на 2 части,оформят се в характерната за щолен форма(трябва да изглежда като повито бебе).Пекат се около час на 180С,Още топли се намазват с краве масло и се посипват щедро с пудра захар.Щолените се охлаждат напълно,завиват се във фолио или пергаментова хартия и се оставят на прохладно да "узреят" за 3 седмици.

4 коментара:

Черпак с мерак каза...

ОООО ВЕСИ...с тези шолени днес ме подлудихте :)))
Много хубав се е получил а и снимките ти са страхотни.
Май ще го правя и аз насъскахте ме яко.:)))
Прегръдки!

traiana каза...

В почти всеки блог щолени:) Кой от кой по-хубав и примамлив. Твоят е прекрасен:)

Елена Димиева каза...

Страхотен е станал твоя щолен, как се усеща Коледа само. С хубавите десерти и ароматните сладки.
Поздрави!

Kokona каза...

Ау, и тук щолен!
И в твоя блог да напиша, че не съм правила никога, ама с Катето ще ме зарибите!
Много апетитен изглежда и твоя , Веси!:)