петък, 21 октомври 2011 г.

Овесени бисквитки "Golden Crunch"

   Класически австралийско-новозеландски овесени бисквитки,без яйца и мляко,хрупкави,вкусни,с аромат на кокос.Могат да се съхраняват много дълго в добре затворен съд и остават все така хрупкави.

 За една доза:
1ч.ч.брашно
1ч.ч.овесени ядки
1ч.ч.кафява захар
1ч.ч.кокосови стърготини
70-80гр.краве масло
1с.л.мед
2с.л.вода
1ч.л.сода бикарбонат

* ч.чаша е 250мл

   Маслото и меда се стопяват и към тях се добавя водата и содата.Изсипват се всички останали съставки и се разбъркват добре.Ако сместа е много суха се добавя още една лъжица вода. С мокри ръце се оформят топчета с големина на орех,сплескват се между дланите и се нареждат върху хартия за печене,на разстояние една от друга.
Пекат се в загрята фурна,на 170-180С - 10мин. за по-меки бисквитки или 15-20мин. за хрупкави и препечени.

  След като се извадят от фурната,внимателно се пренасят на решетка да изстинат и да се втвърдят.Ако ще се съхраняват за по-дълго,веднага след като се охладят,се прибират в кутия.

13 коментара:

Vili Konova каза...

Ооо, това ще е следващата изненада на Мери Попинз!Тези дечурлига все мрънкат за нещо сладичко.
Поздрави!

vesi4ka каза...

Вили,сигурна съм,че ще им харесат бисквитките!У нас се изяждат за отрицателно време. :))
Хубава вечер!

Анонимен каза...

Прекрасни, изключително лесни за приготвяне и здравословни бисквити. Току-що изпекох две тави, благодаря за рецептата - вече са любими!

Анонимен каза...

Въпросът ми може да ви се стори глупав, но още съм начинаеща в сладкарското изкуство...та исках да попитам, след като се прибавят останалите съставки, с какво се разбърква, с миксер или с дървена лъжица, предполагам че с лъжица, но все пак да попитам

vesi4ka каза...

Сместа става много гъста и се разбърква с лъжица.

Анонимен каза...

Благодаря :) утре смятам да се пробвам да ги напрамя :) надявам се да ми се получат

vesi4ka каза...

Ще се получат! :)

Анонимен каза...

А понеже аз не си падам много по кокоса може ли да намаля малко количеството на стърготините или ще се промени консистенцията и няма да се полупат?

Анонимен каза...

Здравейте, може ли маслото да се замени с олио?

vesi4ka каза...

Не съм пробвала и не съм сигурна за крайния резултат с олио. Пробвайте и споделете. :)

Анонимен каза...

Здравейте.Много ви благодаря за интересните рецепти които предлагате.Тази е една от тях ,която щом прочетох се втурнах към кухнята, за да пробваме тези - хрупкави бисквитки.Искам да споделя ,че вместо обикновено брашно аз ги направих с брашно от лимец.Станаха невероятни и много вкусни , а и още по- здравословни.

Unknown каза...

И аз ще ги пробвам с лимец!

Unknown каза...

Правя ги вече повече от 5 години. Винаги успешни! Благодаря!