неделя, 22 юли 2012 г.

Хлебче "Акордеон" с пълнеж

   Адаптирано от LA PROVA DEL CUOCO,ITALIA,Il pane a fisarmonica di Natalia Cattelani.
Превод - Sorba!

Продуктите в оригинал,в скоби това,което използвах аз:
500г брашно
1п.суха мая или 20г прясна
1 яйце
250мл вода
2с.л.зехтин
2ч.л.сол
1ч.л.захар
150г пекорино( наш кашкавал)
150г салями(наденица с топено сирене)
50-60г масло за намазване
1 яйце

   Маята се разбърква с топлата вода и захарта и се оставя да се активира.
   От брашното,яйцето,зехтина и шупналата мая се замесва меко,еластично тесто.Оставя се на топло,когато удвои обема си се премесва и се оставя отново да се надигне.

  Готовото втасало тесто се разточва на правоъгълник,който се разделя на две части по дължина.Намазва се обилно с разтопено масло.На половината на всяка лента се нареждат нарязаните салам и кашкавал и се похлупват с другата половина тесто.Отгоре се намазва с още масло.Лентите с плънка се нарязват на парчета с ширината на формата за печене(в моя случай 10см).
   Продълговата форма за кекс или хляб се застила с хартия и подготвените джобчета се нареждат изправени,едно до друго,с прегъвката надолу,като страници на книга.
   Хлебчето се оставя да втаса 20мин. и се намазва с разбито яйце.Пече се на 180/190С около 40мин.

6 коментара:

Vili Konova каза...

Само сладки надиплени хлебчета съм правила, но това тук......направо е неустоимо!
Поздрави и хубава неделя!

Diana Stoyanova каза...

Изглежда толкова меко и пухкаво. Идва ми да се посегна за парченце:)
Хубав ден!

Dani B каза...

Прелестно е! Сърдечни поздрави! :)

Анонимен каза...

Веси,във фурната е,пече се...Ама като гледам-само на мене няма да стигне...:)
Веска Туджарова

Светлана каза...

Много интересна идея за оформяне на това хлебче :) Допадна ми и предполагам, че става много вкусно, освен и красиво!

С мерак в кухнята и не само... каза...

Страхотно е , на мен ми се получи уникално вкусно акордеонче , но понеже формата ми е по - малка и ми остана тесто , от това тесто спретнах такава малка точена баница , че да си оближеш пръстите , единствено към замесеното тесто добавих щипка сладък червен пипер , всичко останало си е по рецептата , невероятна е !